Tonerland.dk – FAQ – Spørgsmål og svar.

Få svaret på dine spørgsmål hos Tonerland.dk – Tjek listen igennem for hurtigt, at finde dit svar.

FAQ (frequently asked questions) – Spørgsmål og svar fra tonerland.dk

Hvis du ikke finder svaret, så er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på mail : info@tonerland.dk eller på vores telefon 81 914 914

Åbningstider hos Tonerland.dk

Webshoppen: 24 timer i døgnet
Butikken: Ingen faste åbningstider. Normalt er vi i butikken i hverdagene, men kontakt os gerne inden et besøg. Så du ikke går forgæves.
Telefon: Ingen faste åbningstider. Vi gør alt for at besvare dine opkald, så hurtigt som muligt. Kan du ikke komme igennem på telefon, så send os en mail.
Mail: Åben 24 timer i døgnet. Vi svare hurtigt på mail. 99% af alle mails er svaret inden for 24 timer i hverdage.

Du finder Tonerland.dk her: Om os

 

Bestilling hos Tonerland.dk

Er varen på lager?
Du kan nemt se om en vare er på lager. Da det står ud for hver enkel vare, om den er på lager. Du kan kigge efter et grønt "V-tegn", så er varen på lager. Står der et "Rødt markering med et hvidt kryds", så er varen ikke på lager. Er varen ikke på lager, så står der en forventet leveringstid, ved bestilling i dag.

 

Er min bestilling gået igennem?
Så snart du har bestilt en ordre hos Tonerland.dk, så sendes der en mail afsted til din oplyste mailadresse. Har du modtaget denne mail, så er ordren gået igennem hos Tonerland.dk Bemærk, det er ikke en ordrebekræftelse. Først når du har modtaget en faktura er din ordre bekræftet.

 

Jeg har ikke modtaget en ordremail?
Hvis du ikke har modtaget "Info om din ordre"-mail, kan det skyldes, at du har tastet din mailadresse forkert. Tag kontakt til os på mail, så vi kan få din email-adresse rettet til. Det kan også skyldes, at din betaling og dermed bestilling ikke er gået igennem. Eller den kan være landet i dit spamfilter

 

Forsendelse hos Tonerland.dk

Vi sender dine vare fra dag til dag i hele Danmark. Vi sender pt. ikke til udlandet. Vi sender pt. ikke til Grønland og Færøerne.
Fragt prisen er forskellige alt efter hvilken leveringsform du vælger:

  • PostNord uden omdeling: kr. 49,-
  • PostNord med omdeling: kr. 69,-
  • PostNord Erhverv med omdeling: kr. 49,- (Kun med CVR. nummer på leveringsadressen)

Leveringsform:

Til pakkeshop - Levering uden omdeling:
Det betyder at din pakke sendes til en pakkeshop. Du vælger selv hvilken pakkeshop, nær dig som din pakke skal leveres i.
Dette gør du under "Tjekud"- siden under leveringsform.
PostNord har mere end 1.500 pakkeshops i Danmark, hvor du selv kan hente pakken.
Mange af butikkerne har en lang åbningstid, så du kan hente pakken når det passer dig.

 

Til Privat - Levering med omdeling:
Dette er levering hjem til din privatadresse, det er dog vigtigt at du er hjemme ellers tager de pakke med igen og levere den i en pakkeshop (Se ovenfor).

 

Til Erhverv:
Denne leveringsform kræver at der er et firma (med CVR-nummer) på leveringsadressen. Det er ikke nok, at der er CVR-nummer på faktura adressen.

 

Sender I til Grøndland og Færørne?

Nej, desværre.
Dette kan vi ikke tilbyde pt.

 

Betaling

Kreditkort
Bankoverførsel
EAN nr.
Ingen kort gebyr og sikker betaling. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Vi bruger sikker betaling over nettet, gennem en kendt betalingsgateway fra EPAY. Din sikkerhed. Du kan betale med de fleste kort på vores webshop UDEN gebyr.

Du kan også betale med bankoverførsel. Varen bliver dog først sendt når pengene står på vores konto. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

 

Reklamation/Support

Har du spørgsmål om produkter, priser eller andet?

Så får du normalt hurtigst svar på vores mail: Mail adresse: info@tonerland.dk - åben alle ugens dage :-)

Telefon nummer: 81 914 914 Vi arbejder på at svare dig så hurtigt som muligt, så du ikke skal vente for længe på svar.

 

Andre spørgsmål om Blækpatroner og Lasertoner

 

Tomme printerpatroner og toner.

Hvad skal jeg gøre med brugte blækpatroner?

Vi tager desværre ikke i mod tomme printerpatroner og lasertoner.

Jeg anbefaler at aflevere brugte printerpatroner og lasertoner til din lokale genbrugsplads.
Da de helt sikkert bruger dem mest miljørigtigt.

 

Hvad er blækpatron med chip?
I dag er næsten alle blækpatroner med chip, som gør at printeren kan holde øje med hvor meget blæk der er tilbage i patronen.
Dog uden at give et 100% sikker svar på dette, da der i nogle tilfælde godt kan være mere blæk tilbage i blækpatronen.
På de fleste printer kan du bare blive ved med at skrive ud, indtil blækpatronen er helt tom. Du skal dog holde øje med udskrifterne, bliver kvalitet dårligere, så skal du skifte blækpatron.
Da de ikke indeholder mere printerblæk.
Da du ellers kan ødelægge printerhovedet. Derfor har blækpatroner en chip.

5% dækning - Antal sider?

Hvad betyder antalsider ved 5% dækning?

Laserprinterens tonerpatronlevetid måles i kapacitet på f.eks. 4.000 sider ved  5% dækning indikerer, at patronen udskriver 4000 sider med typisk kvalitet med tekst, der dækker fem procent af hver side. 

De fleste skriver mere ud på papiret end 5% på deres udskrifter. Når du gør det, så falder antallet af udskrifter pr. toner. 
Derfor kan du mest bruge antal sider ved 5% dækning til at sammenligne 2 toner og se hvor du får flest udstrifter for pengene.


For at få et overblik over hvad det betyder har jeg lavet denne lille udregning ud fra "4.000 sider ved  5% dækning":
•    5% dækning på papiret: 4000 sider
•    10% dækning på papiret: 2000 sider
•    20% dækning på papiret: 1000 sider
•    40% dækning på papiret: 500 sider
•    50% dækning på papiret: 400 sider
•    100% dækning på papiret: 200 sider

Printerpatron typer.

Kend forskel på de forskellige printerpatron typer


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Du har altid mulighed for at læse om de nyeste regler og krav om online køb hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Du finder linket her: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

 

Tonerlands FAQ-sider:

God dag,